RSS

Nauka w pajęczynie uczonych – wrażenia po wykładzie

30 Wrz

Mój wykład zatytułowany „Nauka w pajęczynie uczonych” nie okazał się jakoś zbyt popularny wśród pracowników i studentów Wydziału Biologii UW (aula była w zasadzie pusta), mimo rozwieszonych plakatów i maili od Pani Dziekan. Jednak krótka dyskusja zaraz pod wykładzie pokazała, że niektórzy z uczestników zrozumieli z wykładu więcej niż ja sam. Najbardziej podobał mi się komentarz porównujący tworzącą się ad hoc sieć połączeń pomiędzy naukowcami (tworzącą się poprzez nowe kanały komunikacji, o których opowiadałem w trakcie wykładu) do systemu złożonego, w którym z czasem zaczniemy obserwować zachowania emergentne. Innymi słowy, nowe kanały komunikacji zaowocują rozwiązaniami i odkryciami, których w tej chwili nawet nie możemy sobie wyobrazić. Nigdy nie patrzyłem na „naukę 2.0” od tej strony.

Slajdy z wykładu poniżej. Relacja Waldemara Popławskiego, dziennikarza naukowego, znalazła się na portalu Nauka w Polsce, podczas gdy Anna Barańska umieściła swoje wrażenia na stronie Zakładu Fizjologii Zwierząt Wydziału Biologii UW.

 
Dodaj komentarz

Opublikował/a w dniu Wrzesień 30, 2010 w Komentarz, Wykłady

 

Skomentuj

 
